середа22 січня 2025
swoboda.in.ua

A-29 Super Tucano отримав нового замовника, який переходитиме з реактивної на гвинтову бойову авіацію.

Протягом другої половини XX століття повітряні сили країн переходили від гвинтової до реактивної авіації, однак у XXI столітті деякі з них вирішили повернутися до попередніх технологій.
A-29 Super Tucano получил нового заказчика, который полностью переходит с реактивной на винтовую боевую авиацию.

Бразильська компанія Embraer повідомила про отримання офіційного контракту на постачання гвинтових штурмовиків A-29 Super Tucano. Замовником виступає Уругвай, який висловив це бажання ще в липні 2024 року, але лише зараз формалізував своє замовлення.

У результаті Уругвай придбає п’ять A-29 Super Tucano, що закриває опціон і підвищить загальну кількість замовлених літаків до шести одиниць. Один літак був закуплений 26 серпня минулого року. Вартість угоди та терміни постачання не були розкриті, але окрім літаків, буде постачено ще тренажер та обладнання для виконання місій.

A-29 Super Tucano

Проте ще влітку 2024 року йшлося про те, що загальна вартість контракту для Уругваю складе 100 млн доларів за шість Super Tucano, і мова йде про вживані літаки. Принаймні Португалія планує витратити близько 200 млн євро на 12 вживаних Super Tucano, модернізованих до рівня A-29N, що відповідає стандартам НАТО, планує витратити близько 200 млн євро.

Для Embraer Уругвай став шостим замовником цього літака в Південній Америці та 21 у світі, включаючи Бразилію. Однак ця угода також цікава тим, що завдяки цій закупівлі Уругвай переходить з реактивної бойової авіації на гвинтову. Хоча впродовж всього XX століття відбувався протилежний процес, коли гвинтові літаки витісняли реактивні.

Суть справи в тому, що бойовий компонент повітряних сил Уругваю складається з 12 реактивних штурмовиків A-37B Dragonfly від Cessna, які вироблялися в 60-70-х роках. Скільки з них ще в змозі літати, а скільки можуть виконувати бойові завдання - невідомо. Але саме для їх заміни і закуповуються A-29 Super Tucano.

A-37B Dragonfly

При цьому, якщо порівняти характеристики, то реактивний Dragonfly має кращі льотні показники, ніж Super Tucano, звісно ж, не враховуючи питання бойового оснащення. Максимальна злітна вага A-37B становить 6,3 тонни, з яких озброєння до 2,7 тонни, тоді як у гвинтового A-29 - 5,4 тонни та 1,5 тонни відповідно. Бойовий радіус також перевищує у реактивного літака - 740 км проти 550 км. Проте вартість експлуатації, безперечно, буде нижчою для однодвигунного турбогвинтового A-29 Super Tucano.