середа15 січня 2025
swoboda.in.ua

Китай розробляє спеціальні баржі для танків для можливого вторгнення на Тайвань, подібно до барж Mulberry часів Другої світової війни.

Китайці готуються до вторгнення на острів, готуючи для цього спеціалізовані судна.
Китай создает специальные баржи для танков, как Mulberry Harbours времен Второй мировой войны, готовясь к возможному вторжению на Тайвань.

На сьогоднішній день Китайська Народна Республіка здійснює будівництво щонайменше п’яти спеціальних десантних барж, які можуть бути використані для вивантаження танків на необладнане узбережжя у разі вторгнення на острів Тайвань.

Ці спеціальні баржі мають формат, схожий на британські Mulberry Harbours часів Другої світової війни, які активно застосовувалися під час висадки Союзників в Нормандії. Про це повідомляє портал Naval News.

Як зазначають автори видання, будівництво цих барж проходить на верфі Guangzhou Shipyard International (GSI) в місті Гуанчжоу на півдні Китаю. Ця верф вже відзначалася в історії будівництва дослідного корабля-"авіаносця" із трьома "островами" під БПЛА, про що Defense Express уже писав раніше.

Однією з ключових особливостей цих барж є висувні мости довжиною 120 метрів, розташовані в носовій частині, які дозволяють пересувати важку техніку, таку як танки або бензовози. Також зазначається, що ці десантні баржі обладнані спеціальними пристроями для забезпечення стійкості навіть в умовах поганого моря.

Цікаво, що перший прототип таких спеціальних десантних барж Китай створив ще у 2022 році, проте лише зараз проект перейшов на серійну основу.

Зазначається, що побудова цих спеціальних барж допоможе Китаю подолати одну з основних перешкод, що стоять перед Пекіном у питанні організації вторгнення на Тайвань.

Зокрема, ВМС НВАК мають обмежену кількість спеціалізованих десантних кораблів, здатних висаджувати техніку та особовий склад на необладнане узбережжя, тому при плануванні висадки китайці покладаються на формально цивільні судна-ролкери, які за потреби можуть взяти на борт значну кількість військової техніки, про що повідомлялося ще в 2021 році.

Перевагою ролкерів є наявність апарелі в носовій частині для зручної викатки техніки з трюмів, проте недоліком є те, що такі судна не можуть підходити близько до берега. Саме тому згадані спеціальні десантні баржі можуть стати в нагоді Китаю для зручного розвантаження військової техніки в будь-якій точці, навіть з формально цивільних ролкерів.

Що стосується Mulberry Harbours часів Другої світової, то для кращого порівняння варто відзначити, що це були своєрідні плавучі "штучні порти", збудовані в кількості двох одиниць. Ці споруди були настільки потужними, що за 9 місяців через них вдалося перевалити на узбережжя Нормандії 2,5 мільйони осіб, 500 тисяч одиниць техніки і озброєння, а також 4 мільйони тонн різних матеріалів для боротьби з нацистами.

Як виглядали ці Mulberry Harbours, можна побачити на цій кінохроніці, що є у відкритому доступі: