Малайзія має у своєму арсеналі 18 винищувачів Су-30МКМ. Проте на початку лютого 2024 року повідомлялося про дефіцит запчастин через санкції, введені проти російського ОПК, що, в свою чергу, стало причиною підготовки до можливого списання цих літаків російського виробництва.
Однак протягом майже року ситуація змінилася кардинально, і тепер малайзійці стверджують, що змогли оновити свій флот Су-30МКМ, хоча ця заява викликає певні побоювання.
Зокрема, портал Flight Global у своїй публікації зазначає, що військово-повітряні сили Малайзії (RMAF) звітують про успішне завершення програми подовження строку служби (SLEP) для своїх 18 винищувачів Су-30МКМ російського виробництва.
Малайзійські військові повідомляють, що роботи за програмою SLEP виконували фахівці державної аерокосмічної корпорації Aerospace Technology Systems Corporation (ATSC), створеної для технічної підтримки Су-30МКМ. Зазначається, що реалізація цієї програми вимагала витрат у 27 мільйонів доларів на один літак, що дозволило збільшити ресурс літака на 1500 льотних годин або на 10 років експлуатації.
Перевагою та додатковим ефектом реалізації програми SLEP є те, що тепер Су-30МКМ не потрібно буде відправляти за кордон для ремонту, що, в свою чергу, призведе до економії для малайзійського бюджету.
Від Defense Express зазначимо, що, ймовірно, в цій ситуації немає суттєвих "підводних каменів", і для реалізації програми по Су-30МКМ Малайзія могла залучити допомогу Індії. Тим більше, що зараз російські виробники стикаються з серйозними проблемами із комплектуючими, що робить експорт їхньої продукції в інші країни складним.
Наприклад, є дані, що в 2022-2023 роках корпорація "Иркут", виробник Су-30, викупила закордоном комплектуючі для своєї військової авіатехніки на суму майже 420 мільйонів доларів, і Малайзія входила до списку країн, де росіяни викуповували свої ж товари назад.
Проте, з іншого боку, у жовтні 2024 року стало відомо, що наявність в Індії 262 Су-30МКИ відкриває можливості для РФ отримувати французьку електроніку в обхід санкцій. Цей аспект залишає певний простір для сумнівів, чи справді вдалося уникнути "російського сліду" в історії з ремонтом Су-30МКМ російського виробництва у ВПС Малайзії.