Міністерство оборони Японії уклало контракт з компанією Kawasaki Heavy Industries на постачання 17 гелікоптерів CH-47 Chinook, що додається до вже наявних 65 одиниць різних модифікацій. Це рішення прийнято незважаючи на те, що перший політ цього гелікоптера відбувся ще у 1961 році, а серійне виробництво стартувало у 1962 році, причому в Японії воно було локалізовано у 1984 році.
Відомості про замовлення з'явилися у бюджетному документі Міністерства оборони Японії. Загальна вартість замовлення перевищує 1,4 мільярда доларів, з яких 1 мільярд виділено на версію CH-47JA Block II, а 458,1 мільйона на версію CH-47J LR.
Таким чином, вартість одного гелікоптера CH-47 Chinook у сучасних модифікаціях для Сил самооборони Японії складає приблизно 82,3 мільйона доларів за одиницю. Перші 2 гелікоптери за контрактом будуть передані Силам самооборони Японії у 2028 році, у 2029 році надійде 3 гелікоптери, а у 2030 та 2031 роках по 6 одиниць.
Згідно з документом, компанія Kawasaki має виготовити 12 гелікоптерів CH-47 Chinook у новій модифікації JA Block II, яка має вдосконалений планер, оновлену паливну систему та трансмісію, що дозволяє збільшити вантажопідйомність на приблизно 1,5 тонни, до 12,5 тонни. Також планується виготовлення 5 одиниць у модифікації J Long Range (LR) з підвищеною дальністю польоту.
Незважаючи на поважний вік гелікоптера, він залишається досить ефективною машиною, яка не потребує заміни. Для усунення деякої технічної застарілості та покращення характеристик розробляються нові модифікації, такі як Block II, які перетворюють гелікоптер 60-х років минулого століття на сучасну машину.
Саме тому CH-47 продовжує активно експлуатуватися в таких країнах, як: США, Канада, Велика Британія, Австралія, Греція, Єгипет, Іспанія, Індія, Італія, ОАЕ, Південна Корея, Сінгапур, Туреччина, Таїланд та Японія.
Проте, якщо шукати можливу заміну для майбутнього CH-47 в Японії, теоретично нею міг би стати конвертоплан V-22 Osprey, яких у країні вже 12 одиниць. V-22 Osprey здатен розвивати швидкість до 565 км/год та нести 5,4 тонни корисного навантаження всередині або 9 тонн на зовнішній підвісці. Однак замовлення саме Chinook може свідчити про інші пріоритети.
Також варто зазначити, що у США поки конвертоплани V-280 Valor від Bell, які виграли конкурс за програмою FLRAA у 2023 році, планується ввести в експлуатацію на заміну Black Hawk у 2030-х роках. Щодо заміни Chinook наразі немає жодних новин.