неділя09 лютого 2025
swoboda.in.ua

Було чимало дискусій про ракети JAS 39 Gripen, але які бомби може нести цей літак?

Або як швидко та в яких обсягах можна наразі придбати авіаційні бомби.
Существовало много обсуждений о ракетах, которые могут использовать JAS 39 Gripen, но какие бомбы способен сбрасывать этот самолет?

До цього часу активно обговорювалося, яке ракетне озброєння може використовувати JAS 39 Gripen. У специфікаціях цього літака згадуються, зокрема, ракети "повітря-повітря" класу Meteor та німецькі крилаті ракети Taurus. При цьому є певний парадокс, адже обидва типи озброєння ВПС Швеції, які є основними експлуатантами "Гріпенів", насправді не мають у своєму арсеналі.

Тепер виникає нагода обговорити, які типи авіабомб можуть бути застосовані з JAS 39 Gripen, адже тут є цікавий аспект.

Як повідомляє польський портал ZBiAM, 28 січня 2025 року Шведська агенція з питань оборонних закупівель (FMV) оголосила про укладення контракту на 100 мільйонів шведських крон з німецьким оборонним концерном Rheinmetall на закупівлю вільнопадаючих авіаційних бомб Mk 82 (вага – 227 кілограмів, з яких 89 кілограмів – це вибухівка).

Поставки цих бомб для ВПС Швеції заплановані на весну цього року, і на цьому фоні виникає питання, чи Rheinmetall здатен витримати такий стислий виробничий цикл авіабомб, або ж контракт був укладений набагато раніше, а Міноборони Швеції лише зараз оголосило про це.

Цікаво, що, за підрахунками авторів ZBiAM, йдеться про значну кількість закуплених авіабомб – а саме 500 одиниць Mk 82.

На перший погляд, закупівля вільнопадаючих авіабомб у сучасних умовах може виглядати як анахронізм. Однак варто врахувати, що авіабомба Mk 82 є базою для керованої бомби GBU-12 Paveway II з лазерним наведенням, а також для JDAM.

Також слід зазначити, що JAS 39 Gripen може нести на підвісних вузлах або до восьми вільнопадаючих бомб Mk 82, або до чотирьох GBU-12 Paveway II.

Раніше Defense Express писав про те, скільки часу потрібно для відновлення раніше закритої авіабази для польотів JAS 39 Gripen, що є показовим параметром, який свідчить про те, чому не варто перебільшувати можливості "польової" експлуатації "Гріпенів".