середа05 лютого 2025
swoboda.in.ua

Скільки літаків T-1 Jayhawk вже відправили на утилізацію, щоб уникнути витрат на дорогий ремонт двигунів?

T-1 Jayhawk служили в Повітряних силах США протягом тридцяти років, і тепер їх вирішили вивести з експлуатації достроково.
Сколько самолетов T-1 Jayhawk уже отправили на свалку, чтобы не тратить деньги на дорогой ремонт двигателей?

Повітряні сили США продовжують прощатися зі своїми навчально-тренувальними літаками Raytheon T-1 Jayhawk. У грудні 2024 року ще один літак, останній на авіабазі Лафлін, був відправлений на "кладовище" на базу Девіс-Монтен. 86-а навчально-льотна ескадрилья експлуатувала ці літаки протягом трьох десятків років, а T-1 Jayhawk почали надходити на озброєння з листопада 1993 року до січня 1995.

T-1 JayhawkУ 2024 році стало відомо, що Повітряні сили США завчасно прощаються з T-1 Jayhawk через звичайну проблему з подальшими капітальними ремонтами двигунів, які вимагали б значних витрат. Водночас планується замінити T-1 у військах за допомогою тренажерів та інших платформ, зокрема йдеться про новітній літак T-7A Red Hawk.

Цікаво, що випадок з T-1 Jayhawk ілюструє ситуацію, коли повітряні сили та Конгрес США мали спільну думку щодо подальшої долі цих літаків, як зазначає видання Air and Space Forces Magazine.

Так, у 2023 році ПС США вперше подали запит на виведення цих машин з експлуатації і отримали "зелене світло". За наявною інформацією, Конгрес дав дозвіл на списання 50 літаків, і того ж року 48 машин відправили на "кладовище".

Згідно з планом повітряних сил, минулого року планувалося відправити на "пенсію" ще 52 літаки, але тут втрутився Конгрес з традиційною вимогою "спершу заміна - потім списання". А точніше, була вимога спочатку запровадити нову програму підготовки пілотів, що тривало до весни 2024 року. Таким чином, протягом минулого року замість 52 машин було списано 33, а загалом за два роки - 81 машину. Крім того, на наступний рік заплановано списати ще 22 T-1 Jayhawk.