середа05 лютого 2025
swoboda.in.ua

У Стамбулі розпочали зведення першого повноцінного турецького авіаносця MÜGEM.

Авіаносець MÜGEM стане першим судном цього класу для Туреччини.
В Стамбуле стартовало строительство первого полноценного турецкого авианосца MÜGEM.

Туреччина розпочала будівництво свого першого повноцінного авіаносця за проєктом MÜGEM. Перша різка сталі для нового судна відбулася минулого тижня, у другий день нового 2025 року, на верфі в Стамбулі, про що повідомили ВМС країни.

Для Туреччини реалізація MÜGEM, проєкт якого був остаточно затверджений наприкінці літа 2024 року, є справжнім національним проєктом та першим досвідом у будівництві повноцінних авіаносців. Корабель матиме довжину 285 метрів, ширину 72 метри та водотоннажність 60 тисяч тонн. Для порівняння, британський Queen Elizabeth має водотоннажність 70 тонн, а французький Charles de Gaulle — 42 тонни.

MÜGEM

MÜGEM буде оснащений авіакрилом, яке вміщуватиме до 50 літальних апаратів. Проте, у зв'язку з відсутністю повноцінного палубного винищувача, його склад буде дещо незвичним. Єдиним пілотованим літаком стане бойова версія навчально-тренувальної машини Hürjet, яка має обмежені бойові можливості. Однак це буде компенсовано безпілотниками: розвідувально-ударним TB3 та дроном-винищувачем Kızılelma від Bayraktar, а також ударним Anka-3, який вперше піднявся в повітря у грудні 2023 року.

На даний момент авіаносець буде оснащений трампліном, але в майбутньому планується встановлення катапульти. Це може дозволити урізноманітнити склад авіагрупи, зокрема завдяки спеціальній версії національного винищувача KAAN. Варто зазначити, що терміни будівництва MÜGEM поки не оголошені, але, швидше за все, заплановані на 20-30-ті роки.

Hürjet

Варто зазначити, що Туреччина формально вже має на озброєнні перший авіаносець - TCG Anadolu (L 400)

з водотоннажністю

24,6 тонни. Але він

створений на базі іспанського

Juan Carlos I, який більше нагадує універсальні десантні кораблі. І оскільки Anadolu

планувався

під F-35B, закупівля яких стала неможливою через придбання російських С-400, він був

перекваліфікований у "дрононосец": з Kızılelma та Bayraktar TB3

.

Враховуючи те, що окрім Anadolu Туреччина планує мати ще один аналогічний корабель Trakya, разом із MÜGEM це формально розширить авіаносні можливості турецьких ВМС до трьох кораблів. Для порівняння, в Італії є лише 35000-тонний Cavour, у Франції - згаданий Charles de Gaulle, і лише Велика Британія має два авіаносці класу Queen Elizabeth. При цьому зона відповідальності європейських держав значно ширша ніж у Туреччині.