середа05 лютого 2025
swoboda.in.ua

Японія замінить свій унікальний і найкавайніший літак EC-1 на не менш милий.

Незважаючи на дещо кумедний вигляд, EC-1 та його наступник C-2 SOJ від Kawasaki є надзвичайно потужними засобами радіоелектронної боротьби.
Япония заменит уникальный и самый кавайный самолет EC-1 на не менее милый.

Повітряні сили самооборони Японії планують важливе оновлення свого авіапарку, включаючи чотири літаки Kawasaki C-2 SOJ, які спеціалізуються на повітряних комплексах радіоелектронної боротьби. Ці літаки замінять попередню модель EC-1, що знаходиться на службі з 1986 року в єдиному екземплярі.

Ця відома машина, створена на базі транспортного Kawasaki C-1, має досить специфічний і, якщо говорити про Японію, скоріше милий (з японського - кавайний) вигляд. Це пов'язано з додатковими системами, обтічники яких розміщені в носі, по бортах та в хвості. Також вона отримала доволі логічне прізвисько "Качкодзьоб".

Kawasaki EC-1

Хоча її зовнішній вигляд не виглядає дуже серйозно, всередині EC-1 розміщені потужні системи РЕБ. Відомо, що спочатку вона називалася J/ALQ-5 від Toshiba, а згодом була модернізована до J/ALQ-5 Kai. Її призначення полягає в протидії РЛС зенітних ракетних комплексів та літаків. Літак також здатен розкидати дипольні відбивачі завдяки системі AN/ALE-41. Крім того, він має ще кілька неоголошених систем американського виробництва.

EC-1 був виготовлений лише в одному екземплярі і виконує не лише роль літака РЕБ, а й навчального літака для тренування власних розрахунків ППО та пілотів винищувальної авіації. Проте це не виключає можливості бойового використання цієї машини.

У Токіо планують не лише замінити EC-1, а й посилити свої можливості РЕБ в повітрі, закупивши одразу чотири Kawasaki C-2 SOJ, які базуються на транспортному літаку C-2, наступнику C-1. З огляду на офіційне зображення, він матиме ще більше обтічників, що може свідчити про більшу кількість систем.

Kawasaki C-2 SOJ

Щодо термінів робіт, до 2026 року планується створення всього комплексу РЕБ та завершення інтеграції, а до 2032 року Kawasaki C-2 SOJ має бути введений в експлуатацію.